W najbliższym czasie w domach osób, które zgłosiły swój udział w projekcie pojawią się przedstawiciele wykonawcy, którzy mają ostatecznie określić techniczne możliwości instalacji urządzeń. Parametry i karty katalogowe instalowanych urządzeń przedstawiamy Państwu w załącznikach poniżej.
Ze względu na pandemię zorganizowanie spotkania informacyjnego jest niestety niemożliwe. Poniżej przedstawiamy Państwu orientacyjne ceny zestawów fotowoltaicznych wraz
z pozostałymi kosztami obsługi realizacji projektu, prosząc o analizę kosztową oraz ostateczną deklarację uczestnictwa.
Koszt całkowity instalacji 2 kW - 10 450,00 zł brutto,
Koszt całkowity instalacji 3 kW – 12 780,00 zł brutto,
Koszt całkowity instalacji 4 kW - 15 550,00 zł brutto,
Koszt całkowity instalacji 5 kW – 17 850,00 zł brutto,
Koszt całkowity instalacji 6 kW – 23 860,00 zł brutto,
Wkład własny uczestnika projektu instalacji 2 kW - 6 030,00 zł brutto,
Wkład własny uczestnika projektu instalacji 3 kW – 7 331,00 zł brutto,
Wkład własny uczestnika projektu instalacji 4 kW – 8 877,60 zł brutto,
Wkład własny uczestnika projektu instalacji 5 kW – 10 162,00 zł brutto,
Wkład własny uczestnika projektu instalacji 6 kW – 13 518,00 zł brutto.
Ostateczne rozliczenie nastąpi po końcowym rozliczeniu projektu w Urzędzie Marszałkowskim. Na kwotę wkładu własnego uczestnika projektu wchodzi: ok. 52% wysokości wkładu własnego od instalacji netto, podatek od towarów i usług (VAT) w wysokości 8% od otrzymanego dofinansowania, oraz inne koszty tj. dotyczące nadzoru inwestorskiego, zarządzania projektem, promocja (koszty podzielone proporcjonalnie na wszystkich uczestników) podatek od towarów i usług w wysokości 8% od wpłaty dokonywanej przez uczestnika projektu do Urzędu Gminy.
Pomimo proponowanych niekorzystnych zmian dla prosumentów, które niekoniecznie zostaną przyjęte w całości, za pozostaniem w projekcie przemawia fakt, zapowiadanych znacznych podwyżek cen energii, oraz brak możliwości jakiegokolwiek dofinansowania fotowoltaiki w tym czasie.
W najbliższym czasie uczestnicy projektu otrzymają umowy finansowe na pokrycie kosztów użytkownika instalacji, na mocy których będą zobowiązani do dokonania określonych wpłat w okresie do 14 dni. Podstawową zasadą egzekwowaną przez firmę instalacyjna będzie dokonanie całości wpłaty przed instalacją urządzeń.
Wszystkie informacje uczestnicy projektu uzyskać mogą u Pani Małgorzaty Lenart tel. 81 75 18 770, malgorzata.lenart@glusk.pl lub na stronie internetowej Gminy Głusk w zakładce „Odnawialne źródła energii” https://www.glusk.pl/odnawialne-zrodla-energii-informacje.html
Informujemy ponadto, że jest ogłoszony ponowny przetarg na instalację solarów, pomp ciepła i pieców na biomasę. Poprzedniego przetargu nie rozstrzygnięto ze względu na wysokie ceny instalacji zaproponowane przez firmy wykonawcze.
Nowe zainteresowane osoby montażem instalacji mogą składać deklaracje udziału w projekcie i będą zapisywane na listę rezerwowa.