USTAWIENIA

Jesteś na: Aktualności Kontrola opróżniania zbiorników...

Aktualności

Alternatywny opis zdjęcia: Grafika z niebieskimi akcentami przedstawiająca tekst "Kontrola zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni". Na górze bąbelki wody, na dole linia wody z falującymi kroplami, po prawej schematyczne przedstawienie oczyszczalni.
25.10
2024

Kontrola opróżniania zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni

Przypominamy, że zgodnie z art. 3 ust. 3 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 399), gmina zobowiązana jest do prowadzenia ewidencji:

  1. zbiorników bezodpływowych;
  2. przydomowych oczyszczalni ścieków.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 2, 3a i 3b w/w  ustawy  na właścicielu nieruchomości spoczywa obowiązek utrzymania czystości i porządku poprzez gromadzenie nieczystości ciekłych w zbiorniku bezodpływowym lub w przydomowej oczyszczalni ścieków spełniających wymagania określone w przepisach odrębnych.

Na terenie naszej gminy prowadzone są kontrole w tym przedmiocie.

 Prosimy Państwa o współpracę  i  przekazywanie dokumentów potwierdzających odbiór nieczystości ciekłych będących przedmiotem kontroli. Osoby które do chwili obecnej  nie dostarczyły przedmiotowych  dokumentów,  powinny to uczynić niezwłocznie.

Kontrola polega na przekazywaniu do tut. Urzędu dowodów potwierdzających uiszczanie opłat za tę usługę (rachunki, faktury vat). Należy pamiętać, że posiadane rachunki muszą potwierdzać regularność wywozu szamba( za ostatnie 12 miesięcy.)

W przypadku posiadania przydomowych oczyszczalni ścieków, należy pamiętać o obowiązku pozbywania się osadów ściekowych (zgodnie z instrukcją eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków), co musi zostać również odpowiednio udokumentowane, tj. poprzez  posiadanie dowodów uiszczania opłaty za w/w usługę ( za ostatnie 24 miesiące.)

Gmina jest zobowiązana do kontroli wszystkich istniejących zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków co najmniej raz na dwa lata (zgodnie z art. 6 ust. 5a oraz 5aa ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach t. j. (Dz. U. z 2024 r. poz. 399) na podstawie opracowanego planu kontroli.

 

Powrót