USTAWIENIA

Jesteś na: Aktualności Informacja w sprawie naboru do...

Aktualności

Informacja w sprawie naboru do Programu Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej finansowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego 
„Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu terytorialnego – edycja 2025
19.12
2024

Informacja w sprawie naboru do Programu Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej finansowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu terytorialnego – edycja 2025

Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025

 

Gmina Głusk pozyskała środki w wysokości  733 885,92 zł z Funduszu Solidarnościowego na realizację resortowego Programu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025.

 

Realizatorem programu będzie Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej Głusk.

 

Głównym celem Programu jest wprowadzenie usług asystenta jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym.

 

Adresatami Programu są:

1) dzieci od ukończenia 2. roku życia do ukończenia 16. roku życia posiadające orzeczenie o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji oraz

2) osoby niepełnosprawne posiadające orzeczenie o niepełnosprawności:

a)  o stopniu znacznym lub

b)  o stopniu umiarkowanym albo

c)  traktowane na równi do wymienionych w lit. a i b. zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 100 z późn. zm.)

będącymi mieszkańcami Gminy Głusk.

 

 

Usługi asystencji osobistej zgodnie z Programem „Asystent osobisty osoby                                                  z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego –  edycja 2025 mogą być realizowane przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, przy czym przez tą samą osobę maksymalnie do 12 godzin na dobę. Przez dobę należy rozumieć 24 kolejne godziny, poczynając od godziny, w której asystent rozpoczyna realizację usługi asystencji osobistej. Do czasu realizacji usługi asystencji osobistej nie wlicza się czasu dojazdu do i od uczestnika.

 

Usługi asystencji osobistej mogą świadczyć osoby niebędące członkami rodziny uczestnika, opiekunami prawnymi uczestnika lub osobami faktycznymi zamieszkującymi razem z uczestnikiem:

1) posiadające dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następujących zawodach i specjalnościach kierunkach: asystent osoby niepełnosprawnej , opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka,  siostra PCK, fizjoterapeuta lub za zgoda realizatora Programu (gminy) w innych zawodach i specjalnościach o charakterze medycznym lub opiekuńczym lub

2) posiadające co najmniej 6-miesięczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom z niepełnosprawnościami, np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom z niepełnosprawnościami w formie wolontariatu; lub

3) wskazane przez uczestnika lub jego opiekuna prawnego (w przypadku osoby małoletniej albo ubezwłasnowolnionej całkowicie) w Karcie zgłoszenia do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu terytorialnego – edycja 2025 pod warunkiem, że osoba wskazana spełnia przynajmniej jeden z warunków, o których mowa w pkt 1 lub 2 oraz nie jest członkiem rodziny uczestnika Programu.

 

WAŻNE:

1) w godzinach realizacji usług asystenta nie mogą być świadczone usługi opiekuńcze lub specjalistyczne usługi opiekuńcze, o których mowa w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 901 ze zm.), inne usługi finansowane w ramach Funduszu Solidarnościowego lub usługi obejmujące analogiczne wsparcie, o którym mowa w ust. 7, finansowane z innych źródeł.

2) za realizację usługi asystencji osobistej, uczestnik nie ponosi odpłatności.

 

PROCEDURA ZGŁOSZENIA UCZESTNIKÓW DO PROGRAMU:

 

W celu dołączenia do Programu należy dostarczyć komplet dokumentów, który stanowią:

 

1. Karta zgłoszenia do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025 (załącznik Nr 7 do Programu).

2. Kopia orzeczenia o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności.

3. Karta zakresu czynności w ramach usług asystencji osobistej do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu terytorialnego – edycja 2025 (załącznik Nr 8 do Programu).

4. Podpisana Klauzula informacyjna RODO w ramach Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025 Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (załącznik nr 15 do Programu).

5. Podpisana Klauzula informacyjna RODO w ramach Programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025 Gminnego Ośrodka pomocy Społecznej Głusk.

 

 

UWAGA!!

W przypadku, gdy usługi asystencji osobistej będą świadczone na rzecz dzieci od ukończenia 2. roku życia do ukończenia  16. roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności, w odniesieniu do osoby, która ma świadczyć usługi asystencji osobistej, w późniejszym etapie wymagane będą również:

1. informacja z Krajowego Rejestru Karnego – zaświadczenie o niekaralności,

2. pisemna akceptacja osoby asystenta ze strony rodzica lub opiekuna prawnego dziecka z niepełnosprawnością.

 

Liczba przyznanych godzin będzie uzależniona od liczby uczestników oraz Programu.

 

Komplet dokumentów należy składać:

1. bezpośrednio do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej Głusk, ul. Rynek 1, 20-388 Dominów

2. za pośrednictwem poczty na adres j.w. w terminie do 3 stycznia 2025 roku.

Od  4 stycznia 2025 roku nabór będzie otwarty w przypadku wolnych miejsc!

 

Dokumenty można wydrukować (w załączeniu poniżej) lub pobrać w wersji papierowej w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej Głusk ul. Rynek 1, 20-388 Dominów.

 

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej Głusk zastrzega, że zgłoszenie nie jest równoznaczne z zakwalifikowaniem do uczestnictwa w Programie. O zakwalifikowaniu Uczestnik zostanie powiadomiony pisemnie.

 

Dodatkowe informacje można uzyskać na stronie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej:

https://www.gov.pl/web/uw-opolski/asystent-osobisty-osoby-z-niepelnosprawnoscia-dla-jednostek-samorzadu-terytorialnego---edycja-2025

 

oraz

 

https://niepelnosprawni.gov.pl/a,1543,otwarty-konkurs-ofert-w-ramach-programu-resortowego-ministra-rodziny-pracy-i-polityki-spolecznej-asystent-osobisty-osoby-z-niepelnosprawnoscia-dla-organizacji-pozarzadowych-edycja-2025

 

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej Głusk zastrzega sobie możliwość skorzystania tylko z JEDNEGO Programu tj. „Asystent osobisty osoby z  niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025 lub „Opieka wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025.

https://gopsglusk.pl/n,asystent-osobisty-osoby-z-niepelnosprawnoscia-dla-jednostek-samorzadu-terytorialnego-edycja-2025

 

 

Powrót