USTAWIENIA

Jesteś na: Aktualności OGŁOSZENIE O KONKURSIE : Działając na...

Aktualności

OGŁOSZENIE O KONKURSIE : Działając na podstawie art. 13 ustawy z dnia 24
kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dz.
U. z 2024 poz. 1491) WÓJT GMINY GŁUSK ogłasza otwarty konkurs ofert dla
jednostek niezaliczonych do sektora finansów publicznych na realizację
zadań publicznych w roku 2025.
31.12
2024

OGŁOSZENIE O KONKURSIE : Działając na podstawie art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dz. U. z 2024 poz. 1491) WÓJT GMINY GŁUSK ogłasza otwarty konkurs ofert dla jednostek niezaliczonych do sektora finansów publicznych na realizację zadań publicznych w roku 2025.

działając na podstawie art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego n i wolontariacie (Dz. U. z 2024 poz. 1491)

WÓJT GMINY GŁUSK

ogłasza otwarty konkurs ofert dla jednostek niezaliczonych do sektora finansów publicznych na realizację zadań publicznych w roku 2025.

 

I RODZAJE WSPIERANYCH ZADAŃ:

  1. Oświata, edukacja, wychowanie oraz turystyka i aktywny wypoczynek
  2. Upowszechnianie kultury fizycznej, sportu i rekreacji
  3. Upowszednianie kultury, sztuki, ochrona kultury i tradycji

 

II WYSOKOŚĆ ŚRODKÓW FINANSOWYCH PRZEZNACZONYCH W BUDŻECIE GMINY GŁUSK NA DOTACJĘ REALIZOWANYCH ZADAŃ:


1. Oświata, edukacja, wychowanie oraz turystyka i aktywny wypoczynek

Wysokość środków przeznaczonych na zadania w 2023 roku – 10 000 zł 

Wysokość środków przeznaczonych na zadania w 2024 roku – 10 000 zł

Wysokość środków przeznaczonych na zadania w 2025 roku – 10 000 zł

2. Upowszechnianie kultury fizycznej, sportu i rekreacji

Wysokość środków przeznaczonych na zadania w 2023 roku – 100 000 zł 

Wysokość środków przeznaczonych na zadania w 2024 roku – 100 000 zł

Wysokość środków przeznaczonych na zadania w 2025 roku – 105 000 zł

3. Upowszechnianie kultury, sztuki, ochrona kultury i tradycji

Wysokość środków przeznaczonych na zadania w 2023 roku – 60 000 zł 

Wysokość środków przeznaczonych na zadania w 2024 roku – 72 000 zł

Wysokość środków przeznaczonych na zadania w 2025 roku – 76 500 zł

 

III ZASADY PRZYZNAWANIA DOTACJI
Przyznanie dotacji uzależnione będzie od spełnienia przez Oferentów warunków i kryteriów, o których mowa w dalszej części niniejszego ogłoszenia oraz innych wymogów określonych w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dz. U. z 2024 r.  poz.. 1491).

 

IV TERMIN I WARUNKI REALIZACJI ZADANIA
1. Zadania będą realizowane na podstawie umów zawartych na czas ich realizacji nie dłuższy niż do 31 grudnia 2025 r. 

2. Warunki realizacji poszczególnych zadań:

Zadanie 1

Warunkiem otrzymania dotacji jest:

  • edukacja ekologiczna dzieci młodzieży oraz włączenie jej do działań o charakterze proekologicznym,
  • programy edukacyjne i wychowawcze związane z bezpieczeństwem dzieci i młodzieży, w tym programy proponujące prawidłowe zachowania w sytuacji zagrożenia oraz uczące unikania sytuacji mogących powodować zagrożenia, a także programy z zakresu udzielania pierwszej pomocy,
  • organizacja czasu wolnego dla młodzieży zagrożonej patologią społeczną poprzez rozbudzenie zainteresowania sportem, teatrem, harcerstwem w ramach zdrowego stylu życia,
  • organizacja czasu wolnego dla dzieci i młodzieży z terenu gminy Głusk (świetlica szkolna, zajęcia wyrównawcze),
  • cykl szkoleń profilaktycznych (uzależnienia od alkoholu i narkomanii, zdrowe odżywianie itp.),
  • zapewnienie opieki dzieciom dojeżdżającym na zajęcia świetlicowe w szkołach z terenu gminy.
  • upowszechnianie turystyki pieszej, rowerowej wśród mieszkańców gminy, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży poprzez organizację wszelkiego rodzaju imprez promujących zdrowy styl życia (rajdów, kolonii, obozów harcerskich itp.), w tym zakup niezbędnego wyposażenia i sprzętu w celu realizacji powyższych zadań,
  • projekty promujące ożywienie miejsc atrakcyjnych turystycznie,
  • wydawanie niskonakładowych (1000 egz.) niekomercyjnych publikacji,

Zadanie 2
Warunkiem otrzymania dotacji jest:

  • organizacja zajęć sportowych dla mieszkańców, w szczególności dzieci i młodzieży z terenu gminy Głusk (szkolenia, warsztaty i współzawodnictwo sportowe),
  • opieka i prowadzenie zajęć z grupami piłki nożnej, tenisa stołowego i innych działającymi na terenie gminy Głusk, poprzez zapewnienie im odpowiednio wykwalifikowanej kadry, zakup niezbędnego sprzętu i wyposażenia w celu stworzenia właściwego zaplecza techniczno – sprzętowego,
  • upowszechnianie kultury fizycznej, sportu i rekreacji, realizowane poprzez organizowanie imprez rekreacyjnych i sportowych o zasięgu lokalnym i ponadlokalnym, w tym dla osób niepełnosprawnych,
  • wypoczynek dzieci i młodzieży z terenu Gminy, w tym organizowanie aktywnych form wypoczynku dla dzieci młodzieży podczas ferii szkolnych i w czasie wolnym od zajęć, takich jak obozy sportowe itp.,  
  • udział w rozgrywkach piłki nożnej organizowanych przez Lubelski Związek Piłki Nożnej, w tym ponoszenie kosztów związanych, w tym koszty opłat zgłoszeniowych, licencji itp., 
  • udział w rozgrywkach tenisa stołowego organizowanych przez Lubelski Związek Tenisa Stołowego, w tym koszty opłat ogłoszeniowych, licencji itp.,

 

Zadanie 3
 Warunkiem otrzymania dotacji jest:

  • kultywowanie i promocja muzyki, śpiewu i tańca ludowego poprzez organizację zajęć, warsztatów dla mieszkańców gminy ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży z terenu gminy, stałe podnoszenie ich umiejętności wokalnych, tanecznych oraz nauki gry na instrumentach muzycznych, w tym również zakup niezbędnego sprzętu i wyposażenia,
  • organizowanie lub współorganizowanie imprez kulturalnych typu festyny, koncerty na rzecz promocji Gminy Głusk,
  • wspólne przedsięwzięcia gminnych instytucji kultury z organizacjami pozarządowymi,
  • organizacja lub uczestnictwo w festiwalach, jubileuszach, prezentacjach lub przeglądach,
  • przeglądy twórczości amatorskiej,
  • wydawanie niskonakładowych (do 1000 egz.), niekomercyjnych, publikacji, katalogów, nagrań audio i video,
  • prezentacja osiągnięć kulturalnych w kraju i za granicą,
  • kultywowanie lokalnej tradycji,
  • kultywowanie i promocja muzyki, śpiewu i tańca ludowego,

 

V TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA OFERT 

Oferty należy składać do dnia 24 stycznia 2025 r. W formie pisemnej w zamkniętej kopercie z napisem „Konkurs na realizację zadania nr ….. pn. „................”

Oferty należy składać na wzorze określonym Rozporządzeniem Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057) w:

Urzędzie Gminy Głusk, ul. Rynek 1, 20-388 Dominów

Pok. 110 (Sekretariat) 

w godzinach 8.00 – 15.00

 

VI W trackie realizacji powierzonego zadania, dopuszcza się dokonywanie przesunięć w zakresie ponoszonych wydatków pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów określonych w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego ujętych w ofercie realizacji zadania           w wysokości do 20 %.

 

VII TRYB I KRYTERIA STOSOWANE PRZY DOKONYWANIU WYBORU OFERTY

Oferty kompletne, sporządzone czytelnie, złożone w terminie będą rozpatrzone przez Komisję powołaną przez Wójta Gminy Głusk. Komisja stosuje kryteria określone w ustawie o działalności pożytku publicznego i wolontariacie, a także biorąc pod uwagę: dokonania wnioskodawcy w obszarze tematyki oferty, doświadczenia organizacyjne realizatorów, dotychczasową współpracę wnioskodawców z samorządem, zgodność tematyki i zakresu oferty z zadaniem, na realizację którego jest ogłoszony konkurs oraz cele statutowe wnioskodawcy.

Oferenci zakwalifikowani przez Komisję do realizacji poszczególnych zadań zostaną powiadomieni pisemnie. Informacja o wyborze Oferentów zostanie ponadto opublikowana na stronie internetowej, BIP oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.

 
Powrót