W razie potrzeby udzielenia porady za pomocą środków porozumiewania się na odległość osoba potrzebująca pomocy przed jej udzieleniem składa za pośrednictwem e-mail: pomocprawna@powiat.lublin.pl - uzupełniony i podpisany wniosek (załącznik do informacji) o uzyskanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość, zawierający oświadczenie, że nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej (art. 4 ust. 2 ustawy nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej). Skan lub zdjęcie podpisanego wniosku wraz z oświadczeniem należy przesłać do Starostwa Powiatowego w Lublinie pocztą elektroniczną, a następnie oczekiwać na wyznaczenie terminu porady.
Pismo wraz z oświadczeniem można też sporządzić własnoręcznie według powyższego wzoru i przekazać do urzędu inną dostępną drogą.
Po otrzymaniu zgłoszenia pracownicy Starostwa Powiatowego w Lublinie ustalą możliwy termin i formę porady prawnej.
Niezbędne informacje w zakresie organizacji udzielania porad na odległość otrzymają Państwo pod numerem telefonu 815286714 oraz zostaną zamieszczone na stronie internetowej www.powiat.lublin.pl w zakładce "Nieodpłatna pomoc prawna".
Zgłoszenia telefoniczne prosimy kierować pod numer tel 81 52 86 714 lub e-mail: pomocprawna@powiat.lublin.pl